Paimenpalettia

Niin luontevaa, sujuvaa ja saumatonta. Sellaistahan paimennus on!

Poikkeus vahvistaa säännön ja minä olen aikas suuri poikkeus. Minun paimennuksestani luontevuus, sujuvuus ja järkevyys ovat kilometrien päässä.

Koska pikkukoira tykkää paimennuksesta, niin minäkin yritän. Tykkään siis touhusta, mutta se ei ole millään valtakunnan tasolla luontaista itselleni. En yksinkertaisesti hahmota vielä kokonaiskuviota. Ehkä minun ei tarvitsekaan. Aina on jotain uutta opittavaa.

Lampailla ollaan käyty. Kerran eksyimme ammuu-tyyppejäkin moikkaamaan. Minä ja koira selvisimme molemmat siitä keikasta, se oli itse asiassa ihan kivaa.

Yhdestä asiasta olen suhteellisen varma. Kun lammastreenien jälkeen on itsellä ja koiralla onnistumisia takana, niin se voittajafiilis on oikeasti ihan supermakea!


Kommentit